Imi aduc aminte de o perioada din viata mea cand incepeam sa devin tot mai fascinata de nutritie si sport si ma bucuram la fiecare lucru nou pe care il descopeream, fie el cat de marunt.

 

Vedeam in reviste siluete de invidiat, picioare zvelte, talii de viespe si ma tot intrebam care sa fie oare secretul. Nu reuseam sa inteleg cum pot toate fetele alea sa aibe acel abdomen plat la care visam si eu cu disperare, desi nu pot sa spun ca eram grasa.Imi doream acele patratele, intelegi tu… Imi venea sa cred ca parca au o bagheta magica pe care o pun pe abdomen si gata, li  se transforma abdomenul intr-unul plat si fara pic de grasime.

 

Dorindu-mi atat de mult sa reusesc sa inteleg care e totusi acel secret, caci prin magie nu avea cum sa se intample totul, am exploatat la maxim toate resursele pe care le aveam si am gasit multe secrete care au facut o diferenta uriasa.

Grasimea abdominala este rezultatul unui consum de calorii mai mare decat cel necesar.

“Daca o femeie consuma mai multe calorii decat arde, se va ingrasa si va depunde in anumite zone ale corpului, cum ar fi abdomenul”, explica dr. Ellen Glickman, profesor de fiziologia efortului fizic.

Femeile sunt predispuse genetic sa depoziteze grasimea in zona abdominala, deoarece reprezinta modul in care natura protejeaza organele de reproducere din organism. Caloriile suplimentare se depoziteaza sub forma de grasime in jurul abdomenului si al soldurilor pentru a proteja potentialul copil de traumatisme.

Silueta de tip mar este silueta care este predispusa in a acumula grasime in zona abdominala.


Spre deosebire de silueta para, unde grasimea se aseaza in partea inferioara a corpului ( coapse, solduri), silueta mar este predispusa in a acumula grasime in partea superioara a corpului ( abdomenul)

De asemenea, studiile arata ca, pe langa o alimentatie dezechilibrata si nepotrivita, stresul este un factor major care cauzeaza grasimea abdominala.

Grăsimea începe să se acumuleze atunci când nivelurile noastre de cortizol  sunt crescute. Stresul este unul dintre principalii vinovați pentru nivelul ridicat de cortizol.

Atunci când se întâmplă acest lucru, cortizolul distruge masa musculară (tipul de țesut care arde caloriile mai eficient) și, de asemenea, ajută la depozitarea de grăsime în regiunea abdominală.

Adevarul poate fi dureros de multe ori si greu de suportat.

Dar tu te lasi asa de usor?
Un abdomen ferm arata mortal in orice ai fi imbracata, de la costum de baie, la jeansi, asa ca de ce sa nu fii si tu super-sexy?
Vrei sa-ti demonstrez ca poti avea abdomenul pe care ti-l doresti?

Sa ne punem pe treaba. Am sa-ti explic in continuare ce secrete sa aplici pentru a spulbera definitiv grasimea de pe abdomenul tau.

 

1.  Fa 30- 60 de minute de  exercitii fizice de 3-4 ori pe saptamana

 

Exercitiile fizice combinate cu reducerea aportului caloric sunt cea mai buna modalitate de a avea un abdomen plat, pentru ca iti poti reduce grasimea corporala totala cu mentinerea masei musculare slabe.

Nu exista slabire zonala, din pacate. Nu poti slabi doar in zona abdomenului si atat.  Abdomenle nu reprezinta o solutie pentru a da jos burtica. Ele te ajuta sa-ti intaresti muschii abdominali, insa niciodata nu te vor ajuta sa dai jos grasimea. Asadar, facand abdomene, nu faci altceva decat sa faci muschi sub stratul de grasime.

Opteaza pentru exercitii cardio, cum ar fi aerobicul , jogging-ul,  tenisul sau chiar pilates-ul.
Exercitiile cardio te ajuta sa dai jos grasimea, ca apoi sa iti tonifici muschii prin exercitii speciale, cum ar abdomenele.

Pe mine m-a ajutat foarte mult acest tip de exercitii si am practicat undeva la 30 de minute pe zi de 5 ori pe saptamana.

2.  Mananca cat mai multe salate si cereale integrale

 

Combaterea grăsimii de pe burtă o reprezintă în proporție de 80% o dietă sănătoasă.

Mananca din belsug fructe si legume. Fa-ti o salata la micul dejun din fructe de sezon si cereale integrale. Fructele te hidrateaza, iar cerealele integrale au fibre, care iti confera acea senzatie de satietate, drept urmare te vei simti satula mult timp.  Fiind satula, nu vei mai manca atat de mult, reusind sa arzi mai repede grasimea de pe abdomen.

* Secret: Eu mananc la micul dejun fulgi de ovaz, miez de seminte de floarea sorelui, scortisoara, putin kefir su fructe.  Scortisoara te ajuta sa arzi grasimile, iar kefirul iti imbunatateste digestia si reduce balonarea.

3.  Spune adio : fast-food, chipsuri, zahar si alcool

Toti acesti dusmani te impiedica sa dai jos grasimea de pe abdomen. De fapt, aceste alimente au numai calorii goale,  sunt bogate in sare si grasimi si , fiind mancate in cantitati mari, abia asteapta sa se instaleze pe abdomenul si soldurile tale.

Un baton de Kinder Bueno, de exemplu,  il poti manca dimineata la ora 7-8 de exemplu, cand arderile sunt foarte rapide, insa e bine sa te limitezi doar la o mica indulgenta pe zi, si asta de preferat dimineata. Daca ai mancat seara dulce sau grasimi , adio abdomen plat!

Poti fi indulgenta, insa ai masura si evita totusi sa colaborezi cu acesti dusmani in fiecare zi. Gandeste-te ca ai un scop, pana la urma.

4. Hidrateaza-te

Bea apa, cat mai multa. Bea un pahar de apa dimineata, pe stomacul gol, unul inainte de culcare si restul paharelor, 6, le bei in timpul zilei. Hidrateaza-te cat de bine poti, cu apa, nu cu sucuri.

Apa ajuta sa elimini toxinele din corp, stimuland arderea grasimilor.
* Secret:  Bea ceai verde si ceai de papadie. Te ajuta sa te detoxifiezi, stimuland arderile, mai ales din zona abdominala. Super modelele ajung sa bea pana la 3 cani de ceai de papadie pe zi, insa una de ceai verde si una de papadie intr-o zi sunt suficiente.

5. Odihneste-te

Dormi 8 ore pe noapte si culca-te la ore potrivite. Organismul are nevoie de somn pentru a putea arde grasimile, iar multe studii au dovedit ca in timpul somnului grasimile sunt arse cel mai rapid,  mai ales cele din zona abdominala.

In plus, cu cat te culci mai tarziu, cu atat risti sa ti se faca foame din nou si sa fugi iar ca un soricel pe la bucatarie.

Nedormind suficient, nu vei mai putea da un randament bun nici pentru exercitiile fizice, simtindu-te obosita si fara chef.

Iti doresti sa spulberi cat ai clipi din ochi grasimea de pe abdomen, nu-i asa?

Gandeste-te cat de bine te simti stand la plaja, pe sezlong, sub palmieri, cu un cocktail delicios, ascultand valurile marii si simtind briza racoroasa a oceanului.. toate acestea completate de un abdomen ferm si tonifiat, fara pic de grasime sau colacei.

Gandeste-te  ce stima de sine ridicata ai si cata incredere  in tine iti da  indeplinirea unei dorinte pe care o ai, cum ar fi : vreau un abdomen plat !

Chiar daca trebuie sa faci sport si sa renunti la prostioare, chiar daca trebuie sa te sacrifici un pic mai mult, nu crezi ca merita putin efort din partea ta pentru a arata asa cum iti doresti?

Eu zic ca merita din plin. Si iti zic pentru ca m-am convins pe pielea mea. Am aplicat toti pasii pe care ti i-am povestit , iar rezultatele au fost spectaculoase.

Asadar,  cum termini de citit articolul, primul pas pe care trebuie sa-l faci este urmatorul:  Te duci la oglinda  si iti spui:  ” Imi doresc cu adevarat sa am abdomenul plat, exact asa cum il visez de mult timp. Si am sa muncesc pentru acest lucru, cu toata increderea ca tot ce imi propun pot sa realizez! “.

Apoi te duci si golesti camara si frigiderul de tentatii. In acest fel, esti sigura ca nu mai ai de ce sa te temi, astfel incat sa poti aplica linistita pasii.

P.S: Spune-mi te rog intr-un comentariu ce parere ai in legatura ce ce-am prezentat in acest articol, daca ti se par dificili pasii pe care trebuie sa ii urmezi si ce te-ar putea  impiedica sa nu te tii de ei.

Succes si o zi plina plina de energie iti doresc,
Diana